Vitamin untuk mata | Vitamins for eyes

Entri kali ini nak bercerita tengtang vitamin A yang dipanggil Carotomax. 
Secara umumnya Carotomax boleh membantu:
  1. kesihatan retina mata - mengurangkan rabun. Jika diamalkan secara konsisten, rabun akan terus pulih! Insyallah
  2. kesihatan tulang
  3. kesihatan tisu kulit --> sebab tu jeragat Che Lin makin hilang! 2 in 1 lah :)
  4. pembentukan sel darah putih & sel darah merah
  5. pembentukan membran mukus
  6. mengekalkan sistem imunisasi badan yg sihat!
Kehadiran Vitamin A dapat membantu kesihatan tisu kulit & pembentukan membran mukus badan (kedua-duanya merupakan lapisan awal pertahanan badan daripada jangkitan penyakit) & juga pembentukan sel darah putih atas tujuan yg sama.



Manfaat utama Carotomax antaranya adalah :
  1. Lebih selamat dari vitamin A >> pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.
  2. Meningkatkan tahap penglihatan >> menghasilkan "visual ungu" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap serta membaiki masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.
  3. Meredakan penyakit kulit >> pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, kulit gugur, jerawat, acne dan lain-lain.
  4. Melawan kanser dan oksidasi >> pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.
  5. Menghalang infeksi/alahan >> merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema.
 Setiap hidangan sebiji Carotomax adalah bersamaan dengan...


 Nak mata sihat dan kulit cantik dengan Carotomax?
Hubungi saya!